Програма «Арт-інклюзія»

Проект сприяє створенню інклюзивного середовища у школі — діти різного походження, різних культур, релігійних переконань і національностей, на грунті спільного зацікавлення літературою, музикою і театром знайомляться, спілкуються, самовиражаються та краще розуміють одне одного.

Проект полягає у системному проведенні мистецьких занять з дітьми різних культур у позаурочний час. Діти пишуть поетичні рядки, які згодом трансформують у музичну композицію та виставу.

Проблема, яку вирішує проект

Діти, що належать до маргіналізованих груп у школах, часто мають труднощі у спілкуванні з однокласниками та іншими учнями. Подекуди доходить до цькування, або булінгу. На обов’язкових уроках у вчителя може не бути часу або можливості створити умови для пошуку точок дотику, порозуміння та товариських стосунків між учнями з різних соціальних контекстів. Натомість факультативні заняття, у яких не буде критичною відмінність між дітьми (наприклад, погане знання мови або різниця в культурних традиціях) можуть стати об’єднавчим майданчиком.

Ідея проекту

Полягає в тому, що усі ми рівні перед мистецтвом. Музика та поезія — це речі, які визначають нашу ідентичність, вони відрізняються у різних народів та в різні історичні епохи, але вони також об’єднують різних людей, бо для відчуття краси не обов’язково відразу розуміти мову чи контекст. Розуміння приходить в процесі.

Реалізація проекту

Після уроків з дітьми проводять заняття з декількох мистецьких дисциплін: поезії, композиції, акторської гри та режисерської діяльності. Ця позашкільна програма включає широкий спектр професійних інструментів та методів навчання.

Учні занурюються у процес творення поезії, де навчаються на власному досвіді. Композитор, а ним може бути вчитель музичного мистецтва, залучений волонтер з музичною освітою або навіть хтось із батьків учнів, допомагає їм покласти вірші на музику. Вчитель з акторського мистецтва (це найчастіше волонтер або хтось із батьків) скеровує, як емоційно краще презентувати твір. Разом вони створюють виставу для своїх однолітків і родин!

Для кого цей проект?

Цей проект — програма рівного соціального розвитку для дітей, старших за 10 років, та підлітків з родин національних меншин та родин емігрантів. Бажаною умовою є зацікавлення дітей якимось з видів мистецтва: музикою, літературою або театральним мистецтвом.

Досягнуті результати

Триває збір даних.

Мапа реалізацій

Потрібні ресурси

Кроки для втілення ідеї

1. Розрахувати бюджет, необхідний для запуску проекту

2. Знайти викладача/викладачів

Це можуть бути як шкільні вчителі, так і куратори у мистецьких дитячих гуртках, діячі мистецтва з вашого міста/села, які діятимуть на волонтерських засадах або відплатно. Ви можете також залучити батьків відповідного профілю.

3. Розробити програму занять

Залежно від того, хто зголоситься проводити заняття, програма може передбачати вправи з літератури/поезії, музики, акторського мистецтва та, можливо, інших суміжних галузей.

4. Знайти охочих учнів як серед національних та релігійних меншин, дітей емігрантів/переселенців, так і серед інших, здібних до мистецтва дітей

Для цього ви можете провести опитування серед своїх учнів, розмістити оголошення на дошці оголошень школи, на шкільному сайті та у соцмережах, повідомити про набір на батьківських зборах, а за бажання відразу робити проект масштабним поширити листівки у сусідніх школах, у молодіжних центрах, повідомляти про набір через педагогів, подати оголошення у місцеві ЗМІ. Також не оминайте увагою центри іноземних культур у місті, центри підтримки біженців/переселенців, громадські організації з підтримки національних меншин. Для ефективнішого залучення ви можете провести пробне показове заняття.

5. Домовитись про проведення позашкільних занять

Владнати питання оплати праці викладацького складу
Ви можете домовитись про співпрацю на волонтерських засадах, узгодити з директором навчального закладу погодинну оплату, залучити до оплати місцеву владу, знайти спонсора тощо.
Знайти приміщення для проведення занять.
Це може бути спеціалізоване і вже обладнане приміщення, наприклад, центру культури, яке вам нададуть у оренду або у безоплатне користування. За відсутності такого місця ви можете облаштувати шкільне чи інше приміщення і обладнати його усім необхідним.
Скласти графік проведення занять.
Врахуйте навантаження учнів, які погодились, інтенсивність пропонованої програми та доступність обраного приміщення. Заплануйте майбутні концерти — ці дати мотивуватимуть ваших учнів готуватися інтенсивніше.

Матеріали

Матеріалів по цьому проекту поки що немає.

Новини проекту

Новин по цьому проекту поки що немає.

Контакти

Автор проекту:
Камерон Лок